Aino Jokela on Vuoden efimalainen 2017

Kirjoittanut Efima Oyj | Dec 18, 2017 7:00:00 AM

Ehdotukset palkinnon saajiksi oli kerätty koko henkilöstöltä ja valinnan vahvisti Efiman johtoryhmä. Jokelan nimellä varustettu paita numerolla 17 Efiman toimiston katossa paljastettiin pikkujouluissa Star Wars -tunnusmusiikin kaikuessa taustalla.

Näin kollegat kuvasivat Ainoa:

“Omistautunut, ihana tyyppi loistoasenteella.”

"Työkaveri jonka kanssa on mielellään mukana projekteissa! Oikea konsultin roolimalli, hoitaa mallikkaasti annetut tehtävät. Jos ei osaa, ottaa selvää. Ei valita turhista."

"Hän on esimerkillinen työntekijä. Auttaa, kuuntelee ja neuvoo yli toimenkuvien ja projektien. Pätevä, asiakkaiden ja kollegoiden arvostama. Hyvä yhteishengen luoja."

Aino, mikä (e)fiilis nyt?

"Tuntuu hienolta olla Vuoden efimalainen. Arvostan ja nöyrästi kiitän työkavereitani ja johtoa saamastani tunnustuksesta. Olin palkinnonjakotilaisuudessa aika sanaton ja muistan vain sanoneeni, että täällä on ihana olla töissä. Se kuvannee fiilistä parhaiten."

Mikä merkitys sinun mielestäsi palautteella on työnteossa? Entä tällaisella tunnustusperinteellä?

"Mielestäni on tärkeää saada niin positiivista kuin rakentavaakin palautetta. Yksi tärkeä osa itsensä kehittämistä on omasta työstä saatu palaute niin työkavereilta, jotka tietävät työn vaativuuden, kuin asiakkailta, jotka osaavat arvioida erityisesti työssä onnistumista ja sen lopputulosta.

Efimalla on tiedostettu palautteen jakamisen merkitys ja hyvin tehdystä työstä on aina saanut koko firman laajuudella näkyvyyttä. Myös pienemmistä onnistumisista muistetaan mainita mm. Yammerissa matalalla kynnyksellä niin projektin johdon, kollegan kuin esimiehen toimesta. Mielestäni tämä lisää läpinäkyvyyttä ja parantaa niin työilmapiiriä kuin työssä viihtyvyyttä.

Vuoden efimalainen -palkinto ja erityisesti paidan jäädytys toimiston kattoon on ainutlaatuinen tapa jakaa kollegoiden palautetta."

Mikä sinua eniten motivoi työssäsi ja Efimassa?

"Työssäni motivoi aktiivinen ja eloisa työyhteisö, sopivan haasteelliset työtehtävät ja omien taitojen haastaminen, asiakkaiden odotusten ylittäminen sekä vastuu ja vapaus omista töistä. Vaikka töitä tehdään itsenäisesti, ei hyvien kollegoiden merkitystä voi olla korostamatta."

Vuoden efimalaisen määritelmä on:

”Vuoden efimalainen on hyvä työkaveri, joka ottaa muut huomioon. Hän on avoin ja hyvä viestijä niin tiimissään kuin asiakkaillekin. Hän ei hämmenny kohdatessaan esteen, vaan keskittyy löytämään ratkaisun. Vuoden efimalainen työskentelee tuloksekkaasti ja noudattaa tarkoituksenmukaisuutta työssään ja toiminnassaan. Hän pystyy siis joustavasti muuttamaan toimintaansa tilanteen mukaan muut huomioon ottaen.”

Vuoden 2017 muut tunnustuksen saaneet olivat:

Vuoden efiliksen levittäjä – Pekka Nöyränen

Arvostettu ammattilainen – Sanna Kivi & Harri Malkamäki

Vuoden työkaveri – Aili-ohjelmistorobotti

Vuoden arvokas: Aikaansaaminen – Aino Jokela

Vuoden arvokas: Tahto kuunnella – Satu Kallio & Altti Salomäki

Vuoden arvokas: Omana itsenä – Kari Suhonen

Vuoden arvokas: Yhdessä eteenpäin – Jyri Rosenlund

Vuoden arvokas: Rohkeus onnistua – Jaana Holappa

Vuoden arvokas: Totutun haastaminen – Dooap-tiimi: Anna Tujunen, Hiromi Nakama, Jukka-Pekka Harju & Jarkko Puharinen

Onnea Aino ja muut palkitut!