26.03.2021 | Halonen ja Carlson hankkivat modernin kaupankäyntiratkaisun, Microsoft Dynamics 365 Commercen, Efimalta

Halonen-Carlson-D365-Commerce Modernin kaupankäynnin ratkaisu D365 Commerce mahdollistaa entistä sujuvamman osto- ja myyntikokemuksen niin asiakkaille kuin henkilökunnallekin.
↑ Modernin kaupankäynnin ratkaisu D365 Commerce mahdollistaa entistä sujuvamman osto- ja myyntikokemuksen niin asiakkaille kuin henkilökunnallekin.
26.03.2021 | Halonen ja Carlson päivittävät kaupankäyntiratkaisunsa Efiman toimittamaan moderniin, pilvipohjaiseen Microsoft Dynamics 365 Commerce -ratkaisuun tavoitteenaan tarjota asiakkailleen entistä yksilöllisempiä ja monikanavaisempia ostokokemuksia.

Suomalaiset sisaryhtiöt, muotialan yritys Veljekset Halonen Oy ja tavaratalo sekä rautakauppa ketju Oy Carlson, ottavat merkittävän harppauksen kohti monikanavaista, digitaalista asiakaskokemusta päivittämällä nykyisen kaupankäyntiratkaisunsa moderniin, pilvipohjaisen Microsoft Dynamics 365 Commerce -ratkaisuun. Efima Oy vastaa Halosen ja Carlsonin uuden digisydämen toimittamisesta sekä kokonaisratkaisun tuki- ja kehitystyöstä.

”Kutsumme ratkaisuamme Halosen ja Carlsonin digisydämeksi, sillä ratkaisu kattaa kaikki kaupankäynnille elintärkeät toiminnanohjauselementit ja kokoaa ne yhdelle digitaaliselle liiketoiminta-alustalle, Microsoftin älykkääseen pilveen”, Efiman ERP-liiketoiminnan johtaja Kai Lyytinen kuvailee. Asiakkaan tarpeiden pohjalta ratkaisuun on sisällytetty kassat, asiakashallinta ja digitaalisen kaupan alustat sekä kaupankäyntiä tukevat taustatoiminnot eli toimitusketjun hallinta ja taloushallinto. ”Kaikki Halosen ja Carlsonin liiketoiminta- ja asiakastieto ohjautuu keskitettyyn digisydämeen mahdollistaen laadukkaan tietopohjaisen päätöksenteon niin asiakastyössä kuin sisäisestikin”, Lyytinen lisää.

Digisydän kytkeytyy ketterästi myös ulkoisten palvelukumppanien, toimittajien ja asiakkaiden järjestelmiin. Tämän mahdollistaa Efiman toimittama integraatioalusta, Efima Integration Layer.

Kun sisaryhtiöt, Halonen ja Carlson, etsivät uutta kaupankäyntiratkaisua, tavoitteena oli siirtää yritysten myyntikanavat nykyaikaan – palvelemaan nykyaikaista asiakasta. ”Digitaalinen kaupankäynti asettaa uudenlaisia vaatimuksia toiminnanohjauksellemme. Meillä Halosella ja Carlsonilla laadukkaan asiakaspalvelun tuottaminen on sydämen asia, ja nykypäivänä asiakkaamme odottavat meiltä samaa laadukasta palvelua milloin, miten ja mistä tahansa. Tarjotaksemme laadukasta palvelua monikanavaisesti, sitä tukevan järjestelmän löytäminen oli meille elinehto”, Carlsonin kehitysjohtaja Erkka Sarnola taustoittaa. ”Efiman ratkaisun avulla voimme vastata asiakkaidemme odotuksiin laadusta tinkimättä – ja jopa ylittää ne”, Sarnola uskoo.

Sekä perinteiset että modernit myyntikanavat kattava ratkaisu mahdollistaa asiakkaalle yhtenäisen ostokokemuksen jokaisessa kohtaamispisteessä sekä saumattoman vuorovaikutuksen eri ostokanavien välillä. ”Kun kassajärjestelmän lisäksi taustatoiminnot on tuotu samalle alustalle, voidaan kaikki liiketoimintaprosessimme kytkeä toisiinsa ja valjastaa tukemaan ostoprosessia reaaliaikaisesti. Esimerkiksi logistiset prosessit voidaan käynnistää samanaikaisesti ostotapahtuman kanssa, mikä mahdollistaa asiakkaillemme uudet, joustavat ostamisen tavat, kuten click and collect -toimitukset”, Sarnola iloitsee.

Sarnola näkee lisäksi yksilöllisemmän asiakaspalvelun modernin, digitaalisen kaupankäyntiratkaisun etuna: ”Kun kaikki asiakaskohtaamiset tapahtuvat samalla alustalla, eikä asiakastieto ole pirstaloitunut useisiin eri järjestelmiin, voimme jatkossa palvella asiakkaitamme paremmin.”

Sarnola mukaan laadukkaan asiakaskokemuksen lisäksi työntekijäkokemus painoi vaakakupissa vähintään yhtä paljon: ”Yhtenäinen ratkaisualusta parantaa niin johdon, myymälöiden kuin yksittäisten myymälätyöntekijöidenkin näkyvyyttä tuotteisiimme ja asiakkaisiimme. Esimerkiksi myymälätyöntekijöillämme on nyt kokonaisvaltainen näkymä palveltavaan asiakkaaseen, tuotteisiimme, toimitustapoihimme sekä muihin myymälöihimme – ja ennen kaikkea, yhdessä paikassa.” Työkalu kulkee myyjien mukana mobiiliversiona, ja myyjät pääsevät kätevästi käsiksi muun muassa tuote-, varasto- ja asiakastietoihin paikasta riippumatta.

Sekä Lyytinen että Sarnola ovat tyytyväisiä kolmen kotimaisen yrityksen solmimaan kumppanuuteen. ”Meillä Halosella ja Carlsonilla kaikki tekemisemme perustuu korkeaan laatuun. Näimme Efimassa saman palon tuottaa laadukasta palvelua, ja Efima on jo nyt pystynyt tuottamaan asiantuntevaa lisäarvoa toimintaamme”, Sarnola kuvailee. ”Efimalle on kunnia-asia olla mukana rakentamassa kotimaisen kaupan menestystarinaa. Moderni, pilvipohjainen digisydän päivittyy ketterästi ja skaalautuu Halosen ja Carlsonin liiketoiminnan kasvaessa ja kehittyessä. Asiakkaidemme ei tarvitse enää huolehtia vanhojen teknologioiden päivittämisestä, vaan he voivat keskittyä siihen, mikä heille on tärkeintä – eli siihen laadukkaaseen palveluun”, Lyytinen päättää hymyssä suin.

Lisätietoja:

ERP-liiketoiminnan johtaja, Kai Lyytinen
kai.lyytinen@efima.com, 040 830 1217

Veljekset Halonen Oy on trendikäs ja uusiutuva, suomalainen muotialan yritys, joka on kasvanut vuodesta 1932 yhdeksi Suomen suurimmista yksityisistä muotialan yrityksistä. Halosella on myymälöitä Suomen suurimmissa kaupungeissa, keskustoissa ja kauppakeskuksissa sekä verkkokauppa. Valikoimissa on suomalaiselle kuluttajalle suunniteltuja laadukkaita tuotteita. Liiketoiminnassa painotetaan vastuullisuutta ja tuotteita, jotka kestävät pitkään. Halosen kotipaikka on Helsinki, ja Halonen työllistää noin 300 kaupan alan ammattilaista ja asiantuntijaa.
www.halonen.fi

Oy Carlson on vuonna 1859 perustettu järvisuomen suurin yksityinen tavaratalo- ja rautakauppaketju. Lisäksi Carlsonilla on kaksi pääkaupunkiseudulla toimivaa kodinmyymälää sekä verkkokauppa. Asiantuntevasta palvelustaan tunnettu Carlson tarjoaa työpaikan lähes 300 kaupan ammattilaiselle. Carlsonin toiminta perustuu elämykselliseen asiakaskokemukseen, asiakkaalle kokonaisvaltaiseen tarjoamaan ja monipuolisiin palveluihin, jotka saa monikanavaisesti. Valikoimissa ovat vaatteet ja jalkineet, urheilu- ja vapaa-ajan tuotteet, talous- ja sisustustuotteet, kodintekniikka, pinta-materiaalit ja rakentamiseen tarvittavat tuotteet. Carlson panostaa elämyksellisyyteen ja vastuullisuuteen. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Kuopiossa.
www.carlson.fi

Efima Oy tukee ja tehostaa suurten ja keskisuurten yritysten liiketoimintaa toiminnanohjauksen ja taloushallinnon ohjelmistoratkaisuilla, prosessipalveluilla ja konsultoimalla. Haluamme tarjota alan parasta palvelua ja olla erinomainen työpaikka osaaville asiantuntijoillemme. Vuonna 2021 Efimassa on lähes 250 työntekijää. Efiman liikevaihto oli viime tilikaudella noin 18 miljoonaa euroa, ja sillä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja USA:n Austinissa.
www.efima.com