23.05.2022 | Kamux hankkii modernin taloushallintojärjestelmän, Microsoft Dynamics 365 Financen, Efimalta

Kamux hankkii Dynamics 365 Finance -järjestelmän Efimalta Kuva: Kamux
↑ Kuva: Kamux
23.05.2022 | Käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju, Kamux, valitsi Efiman kumppanikseen taloushallintojärjestelmänsä modernisoimisessa. Uusi pilvipohjainen Dynamics 365 Finance -ratkaisu tukee Kamuxin liiketoimintaa ja mahdollistaa taloushallintoprosessien tehostamisen ja automatisoimisen.

Käytettyjen autojen asiantuntija, Kamux Oyj, modernisoi taloushallintojärjestelmänsä Microsoft Dynamics 365 Finance -ratkaisulla. Pilvipohjainen taloushallinnon kokonaisratkaisu korvaa yhtiön entisen järjestelmän. Ratkaisu toimitetaan kaikkiin Kamuxin toimintamaihin: Suomeen, Ruotsiin ja Saksaan. Toimituksesta ja tuki- sekä ylläpitopalveluista vastaa Efima Oyj.

Kamuxin talousjohtajan Marko Lehtosen mukaan taloushallinnon pilvisiirtymä on linjassa yhtiön liiketoimintastrategian kanssa: ”Liiketoimintamme perustuu vahvasti monikanavaiseen kaupankäyntiin: yhdistämme digitaalisen kaupankäynnin ja kattavan myymäläverkoston palvellaksemme asiakkaitamme mistä ja milloin vain. Valitsemamme pilvipohjainen Dynamics 365 Finance -ratkaisu tukee liiketoimintaamme ja mukautuu sen tulevaisuuden vaateisiin. Uuden järjestelmäkokonaisuuden myötä prosessien tehostaminen ja pitkälle automatisoitujen taloushallintopalvelujen rakentaminen helpottuu.” Kumppaniksi Efima valikoitui vahvan substanssiosaamisensa myötä: ”Efimassa meidät vakuutti sekä taloushallinnon syväosaaminen että kokenut projektitiimi”, Lehtonen perustelee.

Efiman ERP-liiketoiminnan vetäjä, Kai Lyytinen, iloitsee Kamuxin kumppanivalinnasta: ”Taloushallinnon digisydämen rakentaminen on Efiman ydinosaamista. Myös Efiman vahva kaupanalan kokemus auttaa meitä Kamuxin liiketoiminnan tukemisessa.”

Kamuxille toimitettavaan ratkaisukokonaisuuteen sisältyy myös Efima Layer -laajennus, joka täydentää Dynamics 365 Financen perustoiminnallisuuksia, lisää tehokkuutta ja auttaa vastaamaan paikallisiin vaatimuksiin.

Kamux, CFO Marko Lehtonen
marko.lehtonen@kamux.fi, +358 50 575 2006

Efima, Business Director Kai Lyytinen
kai.lyytinen@efima.com, +358 40 830 1217

Kamux lyhyesti

Kamux on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 400 000 käytettyä autoa, joista 68 429 autoa vuonna 2021. Kamuxin liikevaihto nousi 937,4 miljoonaan euroon vuonna 2021. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 848 henkilöä vuonna 2021. Kamux Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä..
www.kamux.fi

Efima lyhyesti

Efima Oyj tehostaa suurten ja keskisuurten yritysten liiketoimintaa toiminnanohjauksen, taloushallinnon ja älykkään automaation ratkaisuilla. Kaiken keskiössä ovat ihmiset, yhteistyö ja kumppanuus.
www.efima.com