31.05.2018 | Efima solmi historiansa suurimman sopimuksen: Maakuntien tilakeskuksen ulkoisen laskennan digitaaliset palveluprosessit

matike-tiedote Maakuntien tilakeskus valitsi kilpailutuksen kautta Efiman ulkoisen laskentansa palvelukumppaniksi
↑ Maakuntien tilakeskus valitsi kilpailutuksen kautta Efiman ulkoisen laskentansa palvelukumppaniksi
31.05.2018 | Digitaalisten liiketoiminta- ja talousprosessien kehittäjä ja toteuttaja Efima on voittanut Maakuntien tilakeskus Oy:n kilpailutuksen taloushallinnon ulkoisen laskennan palveluista. Sopimus on voimassa vuoden 2022 loppuun ja sen arvo on 5,7 miljoonaa euroa.

Efima vastaa kaupassa taloushallinnon ulkoisen laskennan digitaalisista palveluprosesseista. Prosesseihin kuuluvat esimerkiksi Maakuntien tilakeskuksen kirjanpito, myynti- ja ostolaskutus, matka- ja kululaskut sekä maksatus.

Maakuntien tilakeskus kilpailutti kevään aikana myös talous- ja hankehallinnan järjestelmätoimituksen. Ulkoisen laskennan prosessien ohella Efima voitti myös 3,2 miljoonan arvoisen järjestelmäkilpailutuksen. Järjestelmäkokonaisuuden Efima toimittaa Maakuntien tilakeskukselle yhteistyössä BearingPoint Finland Oy:n kanssa. Sopimusten yhteenlaskettu arvo on yli 8,9 miljoonaa euroa.

“Toteuttamalla järjestelmäympäristön rakentamisen ja taloushallintopalveluiden käynnistyksen osana yhteistä projektia pystymme varmistamaan, että tilakeskus onnistuu hyödyntämään ainutlaatuisen tilaisuutensa saavuttaa maksimitehokkuus taloushallintopalveluissa. Vuodesta 2020 lähtien Maakuntien tilakeskuksen kautta tulee kulkemaan 400 000 laskua vuosittain. Tuemme heidän taloushallintoaan tuomalla mukaan taloushallinnon huippuasiantuntijoista koostuvan tiimin sekä tekoäly- ja robotiikkaosaamisemme osana automaation tehostamista”, kertoo Efiman toimitusjohtaja Tero Salminen. “Näemme myös, että hankkeella on hyvät mahdollisuudet luoda raameja muulle julkisen ja yksityisen sektorin digitaaliselle transformaatiolle.”

“Palvelukeskuksemme transaktiomäärät tulevat olemaan merkittäviä. Tarvitsemme joustavan kumppanin, jonka palvelu skaalautuu laadun siitä kärsimättä. On myös tärkeää kyetä hyödyntämään digitaalisuuden ja automaation jatkuvasti lisääntyviä mahdollisuuksia ja kehittää palvelua matkan varrella”, kertoo talousjohtaja Jukka Latvala Maakuntien tilakeskuksesta.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Tero Salminen, Efima Oy
tero.salminen@efima.com, 040 767 5311

Talousjohtaja Jukka Latvala, Maakuntien tilakeskus Oy
jukka.latvala@maakuntientilakeskus.fi, 040 776 9774

Efima Oy on taloushallinnon ja toiminnanohjauksen digikumppani. Efima auttaa yrityksiä ja organisaatioita myös konsultoinnin ja taloushallinnon ulkoistuksen saralla. Tärkein tavoitteemme on tuottaa erinomainen asiakastyytyväisyys. Efimalaisuus merkitsee paloa ja intoa palvella asiakasta hyvin, ja se on samalla tae korkeasta laadusta ja hyvästä ammattitaidosta – oli se sitten hyvää koodia, ratkaistuja tikettejä tai laadukasta palvelua.

Efimassa on noin 120 työntekijää, ja sen liikevaihto on 12 miljoonaa euroa. Efimalla on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja New Yorkissa. Lue lisää efima.com

Maakuntien tilakeskus Oy
Maakunnat saavat vastuun palveluiden järjestämisestä ja niihin kuuluvasta kiinteistöomaisuudesta vuonna 2020. Maakuntien tilakeskus Oy on sote- ja maakuntauudistuksen osana perustettu valtakunnallinen palvelukeskus, jonka tehtävänä on huolehtia kaikista tulevien maakuntien tarvitsemista tiloista – erikoissairaanhoidon, terveyskeskusten ja sosiaalipalveluiden tiloista pelastusasemiin ja toimistoihin. Autamme maakuntia löytämään kustannustehokkaita ja uusia tapoja toimia tiloissa. Lisätietoa maakuntientilakeskus.fi