01.09.2020 | Maria Pajamo on Efiman uusi henkilöstöjohtaja

Maria Pajamo, Efima Oy Maria kertoo nähneensä Efimassa yrityksen, jonka kanssa hän jakaa yhteiset arvot.
↑ Maria kertoo nähneensä Efimassa yrityksen, jonka kanssa hän jakaa yhteiset arvot.
01.09.2020 | Maria Pajamo on nimetty Efiman uudeksi henkilöstöjohtajaksi sekä yrityksen johtoryhmän jäseneksi 1.9.2020 alkaen. Efiman menestyksekkään liiketoiminta- ja henkilöstöstrategian tukeminen yhtiön ottaessa merkittäviä kasvuaskeleita on haaste, jonka Maria ottaa innolla vastaan.

Vaativissa henkilöstöjohdon tehtävissä urallaan vaikuttanut Maria Pajamo on Efiman uusi henkilöstöjohtaja ja yrityksen johtoryhmän jäsen. Hän ottaa vastuun Efiman johdon tukemisesta johtamisen, kulttuurin ja henkilöstön hyvinvoinnin kehittämisessä yrityksen kasvun seuraavassa vaiheessa.

Maria myöntää seuranneensa Efiman matkaa ihaillen kauempaa ja tuntee ylpeyttä ollessaan nyt osa tätä kasvutarinaa. ”Efiman tarina on hieno. Se on osoittanut olevansa digitalisaation edelläkävijä ja erityinen yritys itseäni kiinnostavalla, yhteiskuntamme tulevaisuutta rakentavalla toimialalla. Yhtiössä on ymmärretty jo aivan alkuvaiheessa henkilöstön ja yrityskulttuurin merkitys menestyksekkään liiketoiminnan kivijalkana, eikä periaatteista ole kasvun myötä tingitty”, Maria kuvailee päätöstään hakeutua Efimalle.

Efiman toimitusjohtaja Tero Salminen iloitsee Marian liittymisestä Efima-tiimiin: ”Meille on erittäin tärkeää säilyttää ja edelleen kehittää Efiman vahvaa yrityskulttuuria kasvun keskellä, ja onnistumisemme ratkaisee Efiman henkilöstö. Maria on henkilöstö- ja muutosjohtamisen ammattilainen, joka tuo uutta näkemystä ja tärkeää kokemusta Efiman kasvun seuraavaan vaiheeseen.”

Muutosjohtajanakin tunnettu Maria kertoo nähneensä Efimassa yrityksen, jonka kanssa hän jakaa yhteiset arvot. ”Uskon yli kaiken yhdessä tekemiseen; jokaisella meistä on tärkeä rooli yrityksen toiminnassa ja menestymisessä. Efima saa minusta hyvään johtamiseen ja läpinäkyvyyteen uskovan ratkaisuhakuisen henkilöstöjohtajan”, Maria kuvaa ajatuksiaan. ”Minulle henkilöstöstrategia – ja miten se tukee liiketoimintaa, hyvinvointia ja kulttuuria – on kaiken ytimessä”, hän jatkaa.

Maria siirtyy Efimalle Esperi Carelta, jossa hän toimi henkilöstö- ja viestintäjohtajana. Tätä ennen henkilöstöjohtajana KPMG:llä ja Fazerilla työskennellyt Maria kuvailee itseään ammatillisesti henkilöstöjohtamisen generalistiksi. ”Olen omimmillani vastatessani kokonaisuudesta, yhtiön henkilöstöstrategiasta ja siitä, että se tukee kokonaisvaltaisesti yhtiön liiketoimintastrategiaa. Toimivien, modernien, arkea hyvin tukevien HR-palveluiden järjestäminen ja jatkuva kehittäminen on luonnollisesti myös erittäin tärkeä perusasia, joka Efimassa onkin jo ilahduttavasti kunnossa”, hän kertoo.

Työn vastapainoksi Maria saa virtaa perheestään, liikunnasta ja kulttuurista. ”Intohimoisena liikkujana vapaa-aikani kuluu aina jonkin harrastuksen parissa, kesällä pyörän päällä tai tenniskentällä, talvella suksilla tai Pilates-salilla. Kaiken työn pyörityksen keskellä liikunnan avulla pääsen zen-tilaan”, Maria naurahtaa. Liikuntapaikkojen lisäksi Mariaan saattaa törmätä hänen perheensä kanssa kulttuuritapahtumissa, kuten Oopperassa & baletissa tai Kansallisteatterissa.