11.05.2015 | Neljä nostoa Microsoft Convergence 2015 -tapahtumasta

Satya-nadella-converge-2015 Microsoftin Satya Nadella puhui yhtiön Convergence-tapahtumassa
↑ Microsoftin Satya Nadella puhui yhtiön Convergence-tapahtumassa
11.05.2015 | Ryhmä efimalaisia vieraili maaliskuussa Atlantassa Microsoftin vuosittaisessa Convergence-tapahtumassa. Tapahtuma keskittyy toiminnanohjauksen teemoihin. Matkalaisten kokemuksista koostimme muutaman avainhuomion alan kehityksestä.

1. Olennaista yritysten menestyksen tavoittelussa tulee olemaan se, miten hyvin ne pystyvät hallitsemaan kokonaisuuksia, uudistamaan arvoketjujaan ja näkemään uusia malleja entistä nopeammin. Microsoft pyrkii tukemaan tätä muutosta alustojen ja palveluiden synergialla ja yhteensopivuudella. Voisi sanoa, että Microsoftin ratkaisuista on kehittymässä yksi iso alusta.

2. Microsoft Dynamics AX -asiakkaiden määrä kasvaa tasaisesti – viime vuonna kasvu oli 5,4%. Seuraava versio, Dynamics AX7 julkaistaan vielä kuluvan vuoden aikana. Sen pääuutuus on selainpohjainen käyttöliittymä, ja versio on iso loikka kohti parempaa mobiilikäytettävyyttä. Suurin uudistus versiovaihdoksen ensimmäisessä vaiheessa koskee siis käyttöliittymää ja käyttökokemusta, ei niinkään ominaisuuksia. Tällä pyritään myös siihen, että siirtymä AX2012-versiosta olisi mahdollisimman suoraviivainen.

3. Microsoftin ”Cloud first – mobile first” -strategia pätee myös ERP-maailmassa.

4. Kuumimmat trendit ovat Cloud, Big Data ja Internet of things. Microsoft on jo yhdistänyt pilvilaskennan (Azure) ja asioiden internet -konseptin palvelussa, jonka nimi on Azure IoT. Asioiden internet ja koneoppiminen ovat tärkeitä tekijöitä, kun määritellään automaation seuraavia askeleita.

Seuraava EMEA-alueen Convergence-tapahtuma on Barcelonassa 30.11 – 3.12.2015. Vuoden 2016 USAn Convergence-tapahtuma on New Orleansissa 4 – 7.4.2016.