07.08.2019 | Tampereen Sähkölaitos ostaa taloushallintopalvelut jatkossa Efimalta

Tampereen-sahkolaitos-tiedote Tampereen Sähkölaitos halusi taloushallintonsa kumppaniksi kehitysorientoituneen tahon, jolla on vahvaa talousautomaation ja ohjelmistorobotiikan osaamista
↑ Tampereen Sähkölaitos halusi taloushallintonsa kumppaniksi kehitysorientoituneen tahon, jolla on vahvaa talousautomaation ja ohjelmistorobotiikan osaamista
07.08.2019 | Ulkoistuksissa ei haeta enää kustannussäästöjä vaan automaatiota ja osaavaa kehityskumppania, Efiman ulkoistusliiketoiminnasta vastaava Teija Puurunen sanoo.

Tampereen Sähkölaitos on valinnut Efiman toteuttamaan taloushallinnon palveluidensa kokonaisulkoistuksen. Palvelut siirtyvät nykyisestä palvelukeskuksesta Efimalle.

Projekti käynnistyi kesäkuussa 2019 palvelun ja vastuiden määrittelyllä. Palvelut otetaan käyttöön vuoden 2020 alkupuoliskolla. Palvelut pitävät sisällään pääkirjanpitotehtävät, käyttöomaisuuskirjanpidon, osto- ja myyntireskontran, perinnän, maksuliikenteen ja laskujen välityspalvelut.

Samassa yhteydessä Tampereen Sähkölaitos ottaa käyttöön taloushallinnon palvelukeskuksen pilvipohjaisen toiminnanohjausjärjestelmän pohjalle.

Tampereen Sähkölaitos halusi ulkoistuskumppanikseen kehitysorientoituneen tahon, jolla on vahvaa talousautomaation ja ohjelmistorobotiikan osaamista. Kilpailutuksessa painottui hinnan ohella kumppanin kyky tuottaa laatua.

“Tämän takia taloushallinnon ulkoistukset nykyään onnistuvat. Vielä kymmenen vuotta sitten painotettiin edullisia kustannuksia ja pettymyksiä oli enemmän”, Efiman ulkoistusliiketoiminnasta ja asiakkuushallinnasta vastaava johtaja Teija Puurunen sanoo.

Efima tarjosi Tampereelle modernia, jatkuvasti kehittyvää taloushallintoa. Yritys hyödyntää siinä muun muassa ohjelmistorobotiikkaa. Puurusen mukaan prosessien automatisointi on Efimalla kiinteä osa palvelun tuottamista.

“Tavoitteemme on olla Suomen asiantuntevin ulkoistuskumppani keskisuurille ja suurille yrityksille”.

Efima tekee taloushallinnon ulkoistuksia useille toimialoille. Energia-alalla Efimalla on vahva palvelukonsepti ja asiakkaina ovat muiden muassa Caruna, Kymppivoima, Keuruun Energia ja Kuopion Energia.

Lisätietoja:

Tampereen Sähkölaitos on moderni energiakonserni, joka tuottaa kotimaista, uusiutuvaa energiaa sekä kehittää aktiivisesti tulevaisuuden energiaratkaisuja. Vähennämme kasvihuonekaasupäästöjä, ja luomme lisää työpaikkoja Pirkanmaalle. Lue lisää: sahkolaitos.fi.

Efima Oy on taloushallinnon ja toiminnanohjauksen digikumppani. Efima auttaa yrityksiä ja organisaatioita myös konsultoinnin ja taloushallinnon ulkoistuksen saralla. Tärkein tavoitteemme on tuottaa erinomainen asiakastyytyväisyys. Efimalaisuus merkitsee paloa ja intoa palvella asiakasta hyvin ja se on samalla tae korkeasta laadusta ja hyvästä ammattitaidosta – oli se sitten hyvää koodia, ratkaistuja tikettejä tai laadukasta palvelua.

Efimassa on noin 150 työntekijää ja sen liikevaihto on 15 miljoonaa euroa. Efimalla on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja New Yorkissa. Lue lisää: efima.com.