05.04.2017 | Tapio Immonen Efiman uudeksi myyntijohtajaksi

Tapio Immonen, Efima Oy Tapio vakuuttui Efiman tekemisestä ja halusi mukaan luomaan kasvuyrityksen tarinaa
↑ Tapio vakuuttui Efiman tekemisestä ja halusi mukaan luomaan kasvuyrityksen tarinaa
05.04.2017 | Efiman uudella myyntijohtajalla Tapio Immosella on 17 vuoden laaja-alainen kokemus ICT-alan parista. Nyt hän on tullut luotsaamaan Efiman seuraavaa kasvuvaihetta. Immonen näki jo yrityksen ulkopuolelta sen huippuosaamisen sekä rennon meiningin ja halusi mukaan remmiin.

Tapio Immonen, olet Efiman uusi myyntijohtaja, mutta kuka sinä oikeastaan olet?

Olen 43-vuotias rento perheenisä Hyvinkäältä. Rakensimme viime vuonna Hyvinkäälle talon, joten sinne on nyt juurruttu sitkeästi. Vapaa-ajan vietän perheen ja ystävien kanssa, sekä liikunnan parissa.

Mistä sinä tulet?

Joka aamu junalla Hyvinkäältä, ICT-alan parista noin muuten. Olen työskennellyt 17 vuotta asiakasrajapinnan asiantuntija-, esimies- ja johtotehtävissä. Ennen Efimaa olin 8,5 vuotta OpusCapitalla ja sitä ennen 8,5 vuotta nopeaa kasvua ja kansainvälistymistä tavoitelleissa pienehköissä kasvuyrityksissä.

Kerro yksi tapahtuma, jolla on ollut suuri merkitys sen kanssa, millaisen myyntijohtajan Efima sinusta sai?

En koe niinkään yksittäisten tapahtumien muokanneen merkittävästi työskentelytapaani tai ammatillista osaamistani, vaan juurikin kokemus ja kokemuksen tuomat näköalat ovat tuoneet mukanaan sen laaja-alaisuuden, jota alalla tarvitaan. Pitää osata hahmottaa eri toimialoja ja markkinoita, sekä ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa.

Mitkä ovat ensivaikutelmasi Efimasta?

Minulla oli Efiman organisaatiokulttuurista ja ilmapiiristä erittäin positiivinen kuva ja nyt aloitettuani olen huomannut havaintoni oikeiksi.

Katselet Efimaa nyt sisältäpäin, mutta erittäin tuorein silmin. Mitä sinä näet?

Efimasta huomaa, että sen upea organisaatiokulttuuri ei ole vain ajautunut suuntaansa, vaan linja on valittu alusta asti tarkoituksella ja sitä on lähdetty rakentamaan johdonmukaisesti. Tämä tekee mallista myös kestävämmän kasvun vaiheissa.

Miksi sinä halusit tulla Efimalle töihin, mikä oli se suurin tekijä?

Olen seurannut Efiman kehitystä alusta asti asiakkaan, yhteistyökumppanin ja kilpailijan näkökulmasta. Olen aina arvostanut yrityksen asiakaslähtöisyyttä, asiantuntemusta ja tapaa tehdä bisnestä. Työ jota Efimassa tehdään, on sen verran vaikuttavaa, että halusin hypätä mukaan remmiin!

Tapio Immonen, minne sinä olet menossa?

Huhtikuussa menen Microsoft Dynamics AX Community –tapahtumaan Amsterdamiin ja pidemmällä tähtäimellä menen ja menemme kohti uutta vaihetta Efiman kasvutarinassa.