03.03.2020 | Efima toimittaa Otava-konsernille modernin pilvipohjaisen taloushallintoratkaisun

otava-unit4 Otava valitsi taloushallintonsa ydinjärjestelmäksi pilvipohjaisen Unit4-ratkaisun
↑ Otava valitsi taloushallintonsa ydinjärjestelmäksi pilvipohjaisen Unit4-ratkaisun
03.03.2020 | Monialainen mediayhtiö Otava uudistaa taloushallintonsa ottamalla käyttöön pilvipohjaisen taloushallintoratkaisun konserninsa ulkoiseen laskentaan ja laskutukseen. Efima Oy suunnittelee ja toimittaa Unit4 Business World -järjestelmän, ja projekti käynnistyy yhtenäisten prosessien määrittelyllä maaliskuussa 2020.

Otava etsi konsernilleen nykyaikaista ratkaisua, joka mahdollistaa konsernin talousprosessien yhtenäistämisen, tehostamisen ja automaation. Tavoitteena oli myös nostaa konsernin ja konserniyhtiöiden raportointi uudelle tasolle. ”Toimimme jatkuvasti muuttuvalla media-alalla ja haluamme varmistaa, että taloushallintomme tukee skaalautumista ja tuottaa oikeellista ja oikea-aikaista tietoa päätöstemme tueksi”, sanoo Otava-konsernin talous- ja hallintojohtaja Ora Lyytikäinen.

Unit4 Business World on erityisesti asiantuntijaorganisaatioille suunnattu pilvipohjainen ja modulaarinen toiminnanohjausratkaisu. Se helpottaa asiantuntijoiden työarkea – rutiinitöiden ja aikaa vievien hallinnollisten tehtävien vähentyessä he voivat keskittyä ydintehtäviinsä. ”Efima on Suomen johtava Unit4-toimittaja yksityissektorilla, ja olemme tuoneet Unit4-ratkaisun jo useiden asiantuntijaorganisaatioiden toiminnanohjaukseen”, kertoo Efiman Unit4 Business Manager Jaakko Inkari.

Efiman toimitusjohtaja Tero Salminen uskoo Efiman taloushallinnon kehittämisosaamisen olevan erinomainen pohja Otava-konsernin kehitysprojektissa. ”Otavalle on tärkeää, että taloushallinnon prosessit ja järjestelmät tukevat konsernin keskenään erilaisten liiketoimintojen tarpeita. Se on kumppanuutemme tärkeä tavoite. Myös Efiman vahva media-alan kokemus auttaa meitä Otavan liiketoiminnan tukemisessa”, hän toteaa.

Lisätietoja:

Efima Oy, toimitusjohtaja Tero Salminen
tero.salminen@efima.com; puh. 040 767 5311

Otava-konserni on Suomen kolmanneksi suurin monialainen mediakonserni, joka koskettaa jollain tavoin lähes jokaista suomalaista. Liiketoiminta-alueemme ovat yleinen kirjallisuus, oppimisen palvelut, kauppa, media sekä markkinapaikat.

Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli noin 286 Meur ja henkilöstöä oli keskimäärin 1100 henkilöä. Lue lisää www.otavakonserni.fi.

Efima Oy tukee ja tehostaa suurten ja keskisuurten yritysten liiketoimintaa toiminnanohjauksen ja taloushallinnon ohjelmistoratkaisuilla, prosessipalveluilla ja konsultoimalla. Haluamme tarjota alan parasta palvelua ja olla erinomainen työpaikka osaaville asiantuntijoillemme.

Vuonna 2020 Efimassa on 200 työntekijää. Efiman liikevaihto oli viime tilikaudella noin 16 miljoonaa euroa, ja sillä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja USA:n Austinissa. Lue lisää www.efima.com.