02.03.2023 | Efiman pilvipalveluiden uusi liiketoimintajohtaja on Paula Kujansivu

Paula-Kujansivu Efiman pilvipalveluiden uusi liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu toivoo selkokielisyyttä järjestelmähankkeisiin.
↑ Efiman pilvipalveluiden uusi liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu toivoo selkokielisyyttä järjestelmähankkeisiin.
02.03.2023 | Uuden oppiminen sekä aito yhdessä tekemisen kulttuuri sytyttävät Efiman pilvipalveluiden uuden liiketoimintajohtajan Paula Kujansivun. Hän on myös vahvasti sitä mieltä, että parhaissa työpaikoissa aloitetaan ja lopetetaan työpäivä hymyssä suin ja pilke silmäkulmassa.

Halu oppia uutta sekä nähdä ja kokea toimintaympäristöä uudesta kulmasta oli yksi niistä syistä, jotka vetivät Paula Kujansivun Efimalle. Efima on kasvuyrityksenä mielenkiintoisessa vaiheessa – mahdollisuus päästä kehittämään muuttuvaa organisaatiota ja varmistamaan, että strategianmukainen kasvu toteutuu, resonoivat Paulaa.

Efimasta Paula tiesi etukäteen vain nimen, vahvan taloushallintopuolen osaamisen sekä hyvän maineen työnantajana. Keskusteluiden edetessä hänet yllätti liiketoiminnan vahva kasvuvauhti, hyvä ja kypsä hallinnointitapa ja se, miten arvot ja vastuullisuus näkyvät arjessa. ”Minulle tuli vahva tunne siitä, että Efiman arvomaailma on lähellä omaani”, toteaa Paula.

Paula uskoo, että digitalisaatio luo vahvan kasvupohjan Efiman pilvipalveluille: lähes kaikki yritykset ovat jo oivaltaneet, että pilvisiirtymä on jossain vaiheessa tehtävä. Haasteena on, että aika harva organisaatioissa ymmärtää, mitä kaikkea siirtymä mahdollistaa erityisesti liiketoiminnan puolella. Tämä on iso puute, sillä juuri sieltä pitäisi tulla syötteitä hankkeisiin.

”Pilvitransformaatio ei ole IT-hanke, kuten se vielä monessa organisaatiossa mielletään”, toteaa Paula, ja jatkaa: ”tämän selventämisessä Efimalla on tärkeä rooli.” Itse järjestelmähankkeisiin Paula Kujansivu toivookin selkokielisyyttä, jotta kaikki ymmärtävät, mistä on kysymys – loppujen lopuksi Efimankin tavoitteena on ymmärtää asiakkaita ja heidän tarpeitaan, eikä myydä järjestelmiä.

Efiman toimitusjohtaja Tero Salmisen mukaan pilvipalveluiden nopeaan kasvuun tarvitaan lisää resursseja liiketoiminnan kehittämiseksi sekä jatkuvien palveluiden että projektitoimintojen puolella.

”Efiman kasvu on aina perustunut tyytyväisiin asiakkaisiin – asiakaslähtöisyys on kaiken tekemisen keskiössä ja sen toteutumisen varmistamiseksi paneudumme asiakkaiden tarpeisiin ja liiketoimintaan vieläkin suuremmalla intensiteetillä. Paulan vahvana osaamisalueena on asiakaskokemuksen kehittäminen ja muutoksenhallinta – hänen johdollaan strategiamme toteutuminen saa lisää vauhtia”, Tero toteaa.

Paulassa on omasta mielestään edelleen piirteitä tamperelaisuudesta, vaikka pitkä kokemus Helsingissä asumisesta onkin hionut kielestä pois aksentit. Paulan nelihenkinen perhe asustaa Helsingin Meilahdessa, josta työmatka Kaivopihan toimistolle taittuu jalan. Perheen tai ystävien kanssa vietettävä aika, omat liikuntaharastukset ja uni ovat avaimina Paulan jaksamiselle. Erityisesti Paula nautii liikunnasta ulkoilmassa – pitkään ja hitaammin.