17.10.2022 | Nordic Sports Brands Oy kehittää monikanavaista asiakaskokemustaan Efima ratkaisukumppaninaan

Kuntokauppa-tiedote Vuonna 2007 perustettu Nordic Sports Brands Oy on voimakkaasti kasvava, monikanavainen urheiluvälineiden vähittäiskauppa Pohjoismaissa. Suomessa Nordic Sports Brands Oy tunnetaan erityisesti Kuntokauppa.fi-nimeä kantavasta kuntoilun ja sähköpyöräilyn erikoisliikkeestään.
↑ Vuonna 2007 perustettu Nordic Sports Brands Oy on voimakkaasti kasvava, monikanavainen urheiluvälineiden vähittäiskauppa Pohjoismaissa. Suomessa Nordic Sports Brands Oy tunnetaan erityisesti Kuntokauppa.fi-nimeä kantavasta kuntoilun ja sähköpyöräilyn erikoisliikkeestään.
17.10.2022 | Vahvaan verkkokauppaosaamiseen nojaava pohjoismainen urheiluvälineiden ja sähköpolkupyörien vähittäiskauppa, Nordic Sports Brands Oy, haluaa tarjota asiakkailleen yhdenmukaista ja sujuvaa palvelua kaikissa asiointikanavissaan. Efiman toimittama pilvipohjainen kokonaisratkaisu oli vastaus modernin kaupankäynnin tarpeisiin.

Voimakkaasti kasvava, pohjoismaiden parhaaksi urheiluvälinekaupaksi tähtäävä Nordic Sports Brands Oy panostaa monikanavaiseen asiakaskokemukseen ja uudistaa kaupankäyntiratkaisunsa modernilla, pilvipohjaisella kokonaisratkaisulla. Efima vastaa liiketoimintaratkaisun toimituksesta sekä ylläpito- ja kehitystyöstä.

”Tekemistämme Nordic Sports Brands Oy:lla on aina leimannut jatkuvan kehittämisen kulttuuri – olemme tarkkoja niin palvelumme laadusta kuin tuotevalikoimastamme ja haluamme tuottaa asiakkaillemme parhaan mahdollisen ostokokemuksen”, Nordic Sports Brands Oy:n toimitusjohtaja, Matias Kukkonen, taustoittaa. Lähiaikoina kehityspanostukset ovat kohdistuneet entistä sujuvamman monikanavaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen. ”Digiajan asiakkaat odottavat palvelua siten ja silloin, kun se heille parhaiten sopii. Ja oli asiointikanava mikä tahansa, palvelun on oltava yhdenmukaista ja sujuvaa. Haluamme vastata nykyajan asiakkaan odotuksiin ja siksi päätimme panostaa kokonaisratkaisuun, joka tukee asiakkaan monikanavaista palvelua saumattomasti. Luotimme valinnassamme kansainväliseen, älykkääseen pilviratkaisuun sekä kaupan alan tuntevaan kotimaiseen kumppaniin.”

Nordic Sports Brands Oy:lle toimitettavaan kaupankäynnin kokonaisratkaisuun on koottu myymälä- ja verkkokauppamyynnin lisäksi kaikki tarvittavat taustatoiminnallisuudet hankinnasta varastonhallintaan, tuotantoon ja taloushallintoon. ”Yhden, yhtenäisen ratkaisualustan avulla tieto liikkuu reaaliaikaisesti prosessista ja ostokanavasta toiseen, mikä mahdollistaa asiakkaan joustavan palvelun kaikissa kanavissa”, Efiman ERP-liiketoiminnan vetäjä Kai Lyytinen kuvailee. ”Asiakkaan tekemä verkkotilaus välittyy suoraan kirjanpitoon, käynnistää keräilyn varastossa ja tuote on valmis toimitettavaksi asiakkaan määrittelemällä tavalla tuossa tuokiossa”, Lyytinen konkretisoi. ”Lisäksi, kun kaikki asiakastieto kertyy samalle alustalle, asiakkaasta on aina ajantasainen tilannekuva kanavassa kuin kanavassa – mikä luo uudenlaisia mahdollisuuksia asiakaskokemuksen personoinnille.”

Efima on vahvistanut asemaansa kotimaisen kaupan digikumppanina, ja Lyytinen iloitsee uuden kaupan alan asiakkaan luottamuksesta Efimaan. ”Kaupan alan digimurroksessa pärjäävät ne yritykset, jotka kytkevät teknologian tiiviiksi osaksi yrityksen liiketoimintastrategiaa. Ja juuri tästä myös Nordic Sports Brands Oy:n muutosmatkassa on kyse – rakennamme yhdessä Nordic Sports Brands Oy:lle vahvan digisydämen, joka kehittyy jatkuvasti ja jonka avulla he voivat vastata asiakkaidensa muuttuviin tarpeisiin nyt ja tulevaisuudessa. Nordic Sports Brands Oy:n vaalima aikaansaamisen ja jatkuvan kehittämisen kulttuuri on yrityksen valttikortti niin pilvisiirtymässä kuin kaupan alan digimurroksessakin”, Lyytinen summaa.

Efima, Business Director Kai Lyytinen
kai.lyytinen@efima.com, +358 40 830 1217

Nordic Sports Brands Oy, CTO Matti Teräslahti
matti.teraslahti@nsbrands.com, +358 50 586 8787

Nordic Sports Brands Oy lyhyesti

Suomessa perustettu perheyhtiö, Nordic Sports Brands Oy, on voimakkaasti kasvava pohjoismainen urheiluvälineiden ja sähköpolkupyörien vähittäiskauppa. Sekä Suomessa että Ruotsissa toimivan kansainvälisen yritysryhmän liiketoimintamalli perustuu monikanavaisuuteen ja vahvaan verkkokauppaosaamiseen. Nordic Sports Brands Oy:n visio on olla pohjoismaiden paras urheiluvälineliike asiakaskokemuksella, henkilöstökokemuksella ja kannattavalla kasvulla mitattuna. Konsernin yli 3000 tuotteen valikoimaan kuuluu sekä tunnettuja kansainvälisiä sekä vahvoja kotimaisia brändejä, ja lisäksi Nordic Sports Brands Oy täydentää tuotevalikoimaansa omilla, Suomessa suunnitelluilla ja kehitetyillä tuotebrändeillään. Nordic Sports Brands Oy työllistää yli 100 osaavaa verkkokaupan ja kaupanalan ammattilaista.
www.kuntokauppa.fi
www.sportproffsen.se

Efima lyhyesti

Efima Oyj tehostaa suurten ja keskisuurten yritysten liiketoimintaa toiminnanohjauksen, taloushallinnon ja älykkään automaation ratkaisuilla sekä kehittävään kumppanuuteen pohjautuvilla digitaalisilla taloushallintopalveluilla. Kaiken keskiössä ovat ihmiset, yhteistyö ja kumppanuus. Vuonna 2022 Efima työllistää 300 työntekijää Efiman kahdessa toimipisteessään Helsingissä ja Tampereella.
www.efima.com