11.10.2023 | Alltech Fennoaqua luottaa Efiman monipuoliseen taloushallinto-osaamiseen yritysmuutoksen keskellä

Alltech-Fennoaqua-tiedote Kotimaisen kalanrehutuotannon tulevaisuus turvattiin Alltech Fennoaquan omistajanvaihdoksen myötä. Efima tukee yhtiöitä taloushallinnon muutoksessa.  (Kuva: Alltech Fennoaqua)
↑ Kotimaisen kalanrehutuotannon tulevaisuus turvattiin Alltech Fennoaquan omistajanvaihdoksen myötä. Efima tukee yhtiöitä taloushallinnon muutoksessa. (Kuva: Alltech Fennoaqua)
11.10.2023 | Helmikuussa 2023 omistajaa vaihtanut Alltech Fennoaqua, Suomen ainoa kalanrehunvalmistaja, on valinnut Efiman taloushallintonsa kumppaniksi. Efima auttaa Alltech Fennoaquaa siirtymään uusien omistajiensa taloushallintojärjestelmään ja vastaa jatkossa yhtiön taloushallintoprosessien tuottamisesta ja kehittämisestä.

Alltech Fennoaqua Oy kuului Raisio-konserniin Raisioaqua Oy nimellä, kunnes yhtiö vaihtoi omistajaansa helmikuussa 2023. Uudet omistajat ovat suomalainen Finnforel, yhdysvaltalainen Alltech Corporation ja kotimainen Heino Group. Omistajanvaihdos turvasi Suomen ainoan kalanrehutehtaan toiminnan ja kehityksen. Omistajanvaihdoksen seurauksena Alltech Fennoaqua Oy:n taloushallinto irrotetaan Raisio Oyj:n SAP-järjestelmästä ja siirrettään Alltech-konsernin Microsoft Dynamics -järjestelmäympäristöön helmikuuhun 2024 mennessä.

Efima konsultoi syyskuusta 2023 alkaen Alltech Fennoaquaa järjestelmäprojektissa ja ottaa siirtymän jälkeen haltuunsa kaikki yhtiön taloushallinnon avainprosessit: osto- ja myyntireskontran, maksuliikenteen sekä käyttöomaisuus- ja pääkirjanpidon. Efima toimittaa yhtiölle myös Efima Layer -järjestelmälaajennuksen, jonka avulla kansainvälisen emoyhtiön taloushallintojärjestelmä saadaan vastaamaan paikallisiin vaatimuksiin.

”Efima on osoittanut kykenevänsä ohjaamaan meitä järjestelmäsiirtymässä sekä varmistamaan taloushallintoprosessiemme sujuvan toiminnan irtautumisprosessin yli ja myös sen jälkeen”, Alltech Fennoaquan CFO Timo Kasper sanoo. ”Haluamme keskittyä oman liiketoimintamme tukemiseen ja tarvitsemme tueksemme kokeneen taloushallinnon kumppanin, johon voimme luottaa asiassa kuin asiassa.” Efiman laaja taloushallinto-osaaminen tukee myös Alltech Fennoaquan tulevaisuuden tarpeita.

”Meillä on riittävän monipuolista järjestelmä- ja prosessiosaamista, jotta voimme varmistaa asiakkaamme taloushallinnon jatkuvuuden ja tehokkuuden kriittisessä muutostilanteessa. Annamme täyden panostuksemme Alltech Fennoaquan talouden muutokseen sekä prosessien jatkuvaan kehitykseen”, Efiman digitaalisten taloushallintopalveluiden vetäjä, Sanna Kaarlejärvi, kommentoi.

Alltech Fennoaqua, CFO Timo Kasper
timo.kasper@fennoaqua.fi, +358 44 770 6829

Efima, Business Director Sanna Kaarlejärvi
sanna.kaarlejarvi@efima.com, +358 40 188 4050

Alltech Fennoaqua lyhyesti

Alltech Fennoaqua on kotimainen kalanrehujen valmistaja, ruokinnan asiantuntija ja ympäristöystävällisten rehujen edelläkävijä: Alltech Fennoaqua tarjoaa asiakkailleen kestävän kehityksen mukaiset rehut ja pohjoisen olosuhteisiin soveltuvat toimivat ruokintaratkaisut. Yhtiö omistaa Suomen ainoan kalanrehutehtaan Raisiossa, jossa kalanrehuja on valmistettu vuodesta 1982 alkaen. Alltech Fennoaquan päämarkkina-alueet ovat Suomi, Puola, Ruotsi ja Itämeren alue.
www.fennoaqua.fi

Efima lyhyesti

Efima Oyj tehostaa suurten ja keskisuurten yritysten liiketoimintaa toiminnanohjauksen, taloushallinnon ja älykkään automaation ratkaisuilla sekä kehittävään kumppanuuteen pohjautuvilla digitaalisilla taloushallintopalveluilla. Kaiken keskiössä ovat ihmiset, yhteistyö ja kumppanuus. Vuonna 2023 Efima työllistää yli 280 työntekijää Efiman kahdessa toimipisteessään Helsingissä ja Tampereella.
www.efima.com