Efima kasvoi voimakkaasti sekä Suomessa että Yhdysvalloissa

Efimalla päättyi juuri 12. tilikausi. Koronankin keskellä Efiman kasvu jatkui voimakkaana. Osana kasvustrategiaansa Efima on eriyttänyt ostolaskujen automaatiosovelluksensa Dooapin erilliseksi yhtiöksi Dooap Oy:ksi. Nyt katseet kohdistuvat tulevaisuuteen, ja molempien yhtiöiden kasvutavoitteiden tueksi tutkitaan vaihtoehtoisia rahoituskanavia.

Ajankohtaista 11.6.2021

Digiyhtiö Efima kasvoi 31.5.2021 päättyneellä tilikaudella voimakkaasti Covid-19-pandemiasta huolimatta. Yhtiön liikevaihto oli 22,7 (2019: 17,7) miljoonaa euroa, kasvua edellisvuoteen lähes 30 %, ja Efima rekrytoi tilikauden aikana yhteensä lähes 100 uutta ohjelmisto- ja taloushallintoalan ammattilaista Suomessa ja Yhdysvalloissa. Efiman juuri käynnistyneellä kolmen vuoden strategiakaudella yhtiö tavoittelee jälleen liikevaihtonsa kaksinkertaistamista vuoden 2024 loppuun mennessä. Kasvustrategiansa toteuttamista vauhdittaakseen Efima harkitsee yhtenä kasvurahoituksen vaihtoehtona listautumista Nasdaq Helsingin First North Growth Market -markkinapaikalle.

Osana kasvustrategiaansa Efima on eriyttänyt ostolaskujen automaatiosovelluksensa Dooapin erilliseksi yhtiöksi Dooap Oy:ksi, jonka tytäryhtiö on päämarkkina-alueella Yhdysvalloissa toimiva Dooap Inc. Eriyttäminen mahdollistaa molempien yhtiöiden kehittämisen omien vahvuuksiensa ja liiketoimintojen luonteen pohjalta ja niiden kasvun kiihdyttämisen.

Efiman toimitusjohtaja, Dooapin hallituksen puheenjohtaja Tero Salminen kommentoi:

”Koronakeväällä 2020 tekemiemme synkkien skenaarioiden jälkeen voimakas kasvumme Suomessa kuitenkin jatkui. Liiketoimintamallimme ja organisaatiomme toimintakyky ja yrityskulttuurimme osoittivat vahvuutensa pandemian keskellä. Työntekijämme ovat tehneet käsittämättömän hienoa työtä korona-ajan etätyössä. Vaikka korona iski joihinkin asiakkaisiimme, asiakkaidemme edustama laaja toimialakirjo auttoi meitä. Ja mikä tärkeintä, pandemia on selvästi kiihdyttämässä yritysten ja koko yhteiskunnan digiloikkaa globaalisti. Tämä enteilee kovaa kasvua tulevaisuudessa sekä Efimalle että nyt eriytetylle Dooapille.

Olemme vahvalla ja kannattavalla kasvu-uralla. Olemme siirtymässä uuteen kasvun vaiheeseen, ja Dooapin eriyttäminen mahdollistaa Efiman uudenlaisen kehittämisen ja liiketoiminnan fokusoimisen.

Haemme myös Dooapille kovan kasvun tueksi vaihtoehtoisia rahoituskanavia. Meillä on siis meneillään kaksi mielenkiintoista voimakkaaseen kasvuun liittyvää yritysjärjestelyä.”

Sähköposti: protected email

Markkinointijohtaja
Puhelin: 040 759 2046
Sähköposti: protected email

Efima lyhyesti

Digiyhtiö Efima Oy tukee ja tehostaa suurten ja keskisuurten yritysten liiketoimintaa toiminnanohjauksen ja taloushallinnon SaaS-ohjelmistoratkaisuilla, ohjelmistorobotiikan ja tekoälyn ratkaisuilla, ulkoistuspalveluilla ja konsultoimalla. Haluamme tarjota alan parasta palvelua ja olla erinomainen työpaikka osaaville asiantuntijoillemme. Vuonna 2021 Efimassa on yli 250 työntekijää. Efiman liikevaihto oli viime tilikaudella noin 22 miljoonaa euroa, ja Efimalla on toimipisteet Helsingissä ja Tampereella.
www.efima.com