19.09.2017 | Jukka Karjunen on Efiman uusi COO

Jukka-Karjunen-web Efiman kasvutarina ja ainutlaatuinen yrityskulttuuri saivat Jukan innostumaan mahdollisuudesta olla osana yrityksen seuraavaa kasvuvaihetta
↑ Efiman kasvutarina ja ainutlaatuinen yrityskulttuuri saivat Jukan innostumaan mahdollisuudesta olla osana yrityksen seuraavaa kasvuvaihetta
19.09.2017 | Efiman uudella COO:lla Jukka Karjusella on kattava kokemus johtotehtävistä, erityisesti ICT-alan parista. Nyt hän ottaa haltuunsa Efiman ohjelmistoliiketoiminnan. Efiman kasvutarina ja ainutlaatuinen yrityskulttuuri saivat Jukan innostumaan mahdollisuudesta olla osana yrityksen seuraavaa kasvuvaihetta.

Jukka Karjunen, olet Efiman uusi COO, mutta kuka sinä oikeastaan olet?

Olen 51-vuotias uushelsinkiläinen – pari vuotta on nyt tullut vietettyä pääkaupungissa. Tätä ennen reilut parikymmentä vuotta vierähti Tampereella. Vapaa-aikani kuluu enimmäkseen ulkoilun, golfin ja hiihdon parissa.

Mistä sinä tulet?

Joka aamu junalla Haagasta. Efimalle tulin OpusCapitalta, jossa työskentelin viimeiset seitsemän vuotta. Työuraani on parinkymmenen vuoden aikana mahtunut niin asiantuntija-, esimies-, ja johtotason tehtäviä niin OpusCapitalla kuin muiden kansainvälisten teknologiayritysten palveluksessa.

Kerro yksi tapahtuma, jolla on ollut suuri merkitys sen kanssa, millaisen COO:n Efima sinusta sai?

Yhtä yksittäistä tapahtumaa ei ole. Jokainen asiakastapaaminen ja -kohtaaminen sekä näistä kumpuava ymmärrys siitä, miksi näitä asioita tehdään, on tuonut minut tähän pisteeseen. ”Sen minkä lupaa, sen myös pitää” kuvaa hyvin sitä, millaisen COO:n Efima minusta sai.

Mitkä ovat ensivaikutelmasi Efimasta?

Efimasta minulle välittyi jo rekrytointivaiheessa tunne positiivisesti erilaisesta yrityksestä, tietynlainen ”Efima way”. Yhdessä tekemisen meininki ja Efiman kulttuuri näkyy talon ulkopuolellekin.

Katselet Efimaa nyt sisältäpäin, mutta erittäin tuorein silmin. Mitä sinä näet?

Näen aivan uniikin yrityksen, joka todella elää ja toimii arvojensa mukaan joka päivä.

Miksi sinä halusit tulla Efimalle töihin, mikä oli se suurin tekijä?

Efiman tarina – miten tähän on tultu, miten toimintaan nyt ja mihin ollaan menossa – kosketti minua. Minulle heräsi vahva halu olla mukana tekemässä Efiman seuraavaa kasvuvaihetta.

Jukka Karjunen, minne sinä olet menossa?

Kreikkaan, Agia Efimalle! Muutenkin olen efimalaisten kanssa yhteisen matkamme seuraavan vaiheen alussa.