22.09.2021 | Päivi Holmqvist on Efiman uusi markkinointi- ja viestintäjohtaja

Päivi Holmqvist, Efima Oy Päivi Holmqvist pitää rohkeutta onnistua yhtenä tärkeimmistä työkaluistaan
↑ Päivi Holmqvist pitää rohkeutta onnistua yhtenä tärkeimmistä työkaluistaan
22.09.2021 | Kokenut markkinointiviestinnän moniosaaja, Päivi Holmqvist, aloitti elokuussa Efiman markkinointi- ja viestintäjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Päivin johdolla Efimasta rakennetaan entistä näkyvämpi ja näkemyksellisempi digikumppani suomalaisille suurille ja keskisuurille yrityksille.

Monissa vesissä keitetty johtaja ja viestinnän ammattilainen, Päivi Holmqvist, on Efiman uusi markkinointi- ja viestintäjohtaja ja johtoryhmän jäsen. Päivi ottaa kokonaisvastuun Efiman viestinnän ja markkinoinnin kehittämisestä kasvuyhtiön tulevaisuuden tarpeisiin.

Päivi näkee Efiman hienona kasvutarinana, joka ei ole vielä saavuttanut ansaitsemaansa huomiota: ”Efiman on noussut markkinahaastajan asemasta varteenotettavaksi peluriksi, mutta sana Efimasta ei ole kiirinyt vielä riittävän kauas.  Itsekin sain tutustua Efimaan aivan lähtöviivalta. Onnekseni se, mihin olen kuluneen kuukauden aikana saanut tutustua, on kertomisen arvoista. Ja juuri siksi tartunkin ilolla haasteeseen levittää Efiman sanomaa entisestään.”

Päivi on yli 25-vuotisella urallaan tehnyt töitä sekä pienempien kasvuyhtiöiden että globaalien konsernien markkinoinnin ja viestinnän parissa. ”Tunnettuuden kasvattaminen ja kasvuedellytysten luominen ovat olleet tärkeitä teemoja läpi työurani, ja on hienoa jakaa vuosien varrella kertynyt kokemukseni nyt Efiman käyttöön. Ja olen tietysti iloinen siitä, että nuoressa kasvuyhtiössä arvostetaan monenlaisia osaajia – myös kaltaisiani kokeneempia konkareita”, Päivi hymyilee.

Efiman toimitusjohtaja, Tero Salminen, antaa Efiman markkinoinnin ohjakset Päiville luottavaisin mielin: ”Olemme asettaneet juuri alkaneelle strategiakaudellemme kunnianhimoiset kasvutavoitteet. Alamme ajatusjohtajuus ja erottuva brändimme ovat olleet kasvumme avaintekijöitä alusta alkaen, ja markkinointi on avainroolissa myös tulevassa kasvussamme. Päivi on strateginen ajattelija ja monenlaisten yritysten kanssa kouliintunut viestinnän ammattilainen, joka ymmärtää kasvuyhtiön tarpeet ja sen, minkälaista muutosta tässä kasvuvaiheessa haluamme edistää.”

Päivi kuvailee itseään uteliaaksi ihmettelijäksi, joka muodostaa mielipiteensä asiasta kuin asiasta. Samaa hän odottaa myös Efimalta yrityksen seuraavassa kasvuvaiheessa: ”Jokaisella yrityksellä on oma roolinsa yhteiskunnassa. Efimalla ja efimalaisilla on valtavan paljon näkemyksiä ja asiantuntemusta kertoa, minkälainen tulevaisuus meitä odottaa digitalisoituvassa maailmassa ja miten yritysten tulisi luovia muutosten keskellä. Näillä näkemyksillä on arvoa niin asiakkaillemme kuin yhteiskunnalle laajemminkin, ja siksi ne täytyy saada kuuluviin.”

Uudessa roolissaan Päivi nimeää tärkeimmäksi työkalukseen Efiman arvon, rohkeus onnistua. ”Rohkeus onnistua tarkoittaa minulle sitä, että on oltava myös rohkeutta epäonnistua. Kulttuuri, jossa uskalletaan kokeilla ja jossa saa oppia virheistä, on kasvun ja kehityksen edellytys. Efimalla ihmisiin luotetaan ja toisia tuetaan tilanteessa kuin tilanteessa. Kova kasvu tuo mukanaan aina tietynlaisia haasteita, mutta hyvällä hengellä ja yhteisten arvojen ja yrityskulttuurin voimin kaikki asiat saadaan ratkottua”, Päivi kuvailee. ”Efiman nimeä ei saada kaikkien huulille yhdessä yössä. Mutta efimalaisten yrittäjähenkisellä asenteella ja ylpeydellä yhdessä rakennettua yhtiötä kohtaan tuloksia saadaan varmasti aikaiseksi.”

Vastapainoa töilleen Päivi saa viettämällä aikaa perheensä sekä harrastustensa parissa. Ikään kuin olosuhteiden pakottamana, maailmaa kiertänyt Päivi on lähivuosina tutustunut uudelleen kotimaan luonto- ja kulttuuritarjontaan ja löytänyt niistä itselleen keinoja irtautua arjesta. ”Toisinaan pitkillä juoksulenkeillä tulee ratkottua mieltä askarruttavia asioita ja pohdittua työkuvioitakin, mutta pääasiassa ulkoilu on keino irtautua ja ladata akkuja. Jos maastopyöräillessä ajatukset harhailevat kivien ja puunjuurten pujottelun sijaan työasioissa, on palaute usein välitöntä”, Päivi naurahtaa pilke silmäkulmassa.