07.08.2020 | Sitowise hankkii Unit4-ohjelmistoratkaisun Efimalta

sitowise-tiedote-efima Sitowise uudistaa toiminnaohjaustaan erityisesti palvelu- ja projektiliiketoiminnan tarpeisiin kehitetyllä Unit4-järjestelmällä
↑ Sitowise uudistaa toiminnaohjaustaan erityisesti palvelu- ja projektiliiketoiminnan tarpeisiin kehitetyllä Unit4-järjestelmällä
07.08.2020 | Suomen suurimpiin rakennusalan suunnittelu- ja konsultointitoimistoihin kuuluva Sitowise Oy uudistaa talous- ja toiminnanohjausjärjestelmänsä vastaamaan liiketoimintansa nykyisiä ja tulevaisuuden tarpeita. Unit4 ERP -ratkaisun yritykselle toimittaa Efima Oy.

Sitowisen taloutta ja liiketoimintaa ohjaavat järjestelmät alkoivat vanheta ja käydä liian pieniksi vahvasti kasvaneelle yritykselle. Tilalle tarvittiin uusi ratkaisu, joka vastaa nykyisiin liiketoiminnan tarpeisiin ja mahdollistaa tulevaisuuden kasvun sekä uudet liiketoimintamallit. Sitowise valitsi pilvipohjaisen Unit4 ERP -ratkaisun konsernin yhtenäiseksi liiketoiminta-alustaksi ja Efiman strategiseksi kumppaniksi muutoshankkeeseen. Hanke on jo käynnistetty Efiman johtavien prosessikonsulttien tukemana.

”Halusimme varmistaa, että yrityksemme ydinjärjestelmä pystyy tukemaan meitä myös tulevaisuudessa. Unit4 tarjoaa alustan, jonka kautta voimme hallita erityyppisten projektiemme koko elinkaaria tehokkaammin sekä yhtenäistää ja automatisoida prosessejamme. Efima myös vakuutti meidät siitä, että löysimme osaavan kumppanin, joka voi tukea meitä liiketoimintamme kehittämisessä tämän hankkeen jälkeenkin”, kertoo Sitowisen tietohallintojohtaja Turo Tinkanen.

Kattava Unit4 ERP -liiketoiminta-alusta otetaan käyttöön läpi organisaation, ja loppukäyttäjiä järjestelmällä on noin 1700 henkilöä. Sitowisen ja Efiman yhteistyön suunnitellaan jatkuvan ratkaisun käyttöönoton jälkeen, sillä liiketoiminnan kehittyviin tarpeisiin skaalautuva Unit4 tarjoaa mahdollisuuden järjestelmän toiminnallisuuksien laajentamiseen myös pidemmällä aikavälillä.

Unit4 ERP on erityisesti palvelu- ja projektiliiketoiminnan tarpeisiin kehitetty moderni ja modulaarinen toiminnanohjausratkaisu. Unit4 helpottaa palveluorganisaation työarkea – se vapauttaa asiantuntijat luomaan arvoa ja erinomaisia palvelukokemuksia asiakkaille. ”Efima on Suomen johtava Unit4-toimittaja yksityissektorilla, ja tämä uusi hieno kumppanuus vahvistaa entisestään asemaamme projektiliiketoiminnan asiantuntijana”, Efiman Unit4 Business Manager Jaakko Inkari iloitsee.

Unit4-alustan lisäksi Efima toimittaa myös kehittämänsä Efima Integrations Layer -integraatioalustan, joka mahdollistaa eri järjestelmien välisten yhteyksien tehokkaan hallinnan ja ylläpidon. Efima Integrations Layerin pohjana toimii moderni Microsoftin Azure-teknologia.

Lisätietoja:

Efima Oy, Unit4 Business Manager Jaakko Inkari
jaakko.inkari@efima.com; puh. +358 40 717 8092

Sitowise on 1700 hengen asiantuntijayritys, joka tarjoaa asiakkailleen kaikki rakennetun ympäristön suunnittelu-, asiantuntija- ja digitaaliset palvelut saman katon alta. Yhtiö on Suomen suurimpia rakennusalan suunnittelu- ja konsultointitoimistoja, kaupunkiseutujen monialahankkeiden johtava osaaja sekä tiedolla johtamisen ja tietomallintamisen edelläkävijä. SItowisen kokonaisvaltaiset palvelut tuottavat uutta ja korjaavat vanhaa – näin luomme kestävää ja älykästä elinympäristöä.

Sitowise lähellä asiakkaitaan 27 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Latviassa. Alan parhaalla projektiosaamisella sekä laajalla ja laadukkaalla palvelutarjonnalla yhtiö luo ratkaisuja, joilla rakennetaan kestävää tulevaisuutta.
www.sitowise.com

Efima Oy tukee ja tehostaa suurten ja keskisuurten yritysten liiketoimintaa toiminnanohjauksen ja taloushallinnon ohjelmistoratkaisuilla, prosessipalveluilla ja konsultoimalla. Haluamme tarjota alan parasta palvelua ja olla erinomainen työpaikka osaaville asiantuntijoillemme.

Vuonna 2020 Efimassa on yli 200 työntekijää. Efiman liikevaihto oli viime tilikaudella lähes 18 miljoonaa euroa, ja sillä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja USA:n Austinissa. Lue lisää efima.com.